Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran – tilaa logo, joka muistetaan

Logon suunnittelu joustavasti ja edullisesti

Hyvä logo ei ole koriste tai kuva toimialastasi, vaan yrityksestäsi jotain olennaista kertova, vahvan muistijäljen jättävä visuaalinen elementti. Logo on usein ensimmäinen rajapinta asiakkaisiisi, joten ammattimaisen logon suunnittelu on kriittinen asia yritystä perustettaessa.

Logon suunnittelu on Aavan kautta nopeaa, mutkatonta ja edullista. Teemme asiakkaan toiveiden mukaan 4–15 logoehdotusta aiheesta riippuen, josta valittu logo hiotaan lopulliseen muotoonsa. Mahdollisten korjauskierrosten välissä asiakas antaa palautteet ja prosessi jatkuu. 

Logo voi koostua pelkästä tekstistä, mutta kuvan eli liikemerkin ja tekstin yhdistelmä antaa enemmän joustavuutta käytössä. Liikemerkki myös tarttuu helpommin mieleen ja kiinnittää huomion nopeasti pelkkään tekstiin verrattuna. Tämä on tärkeä huomioida, jos yritykselläsi on käytössä liikkuvaa mainospintaa.

Pelkän tekstilogon suunnittelu olemassa olevan fontin pohjalta sujuu nopeasti, ja saat sen meiltä jopa samana päivänä. Tarjoamme tekstilogon hintaan 190 € (+alv 24%). Suunnittelemme myös logon käyttöön liittyvän graafisen ohjeiston tarvittaessa, erikseen laskutettuna.

Liikemerkillisen logon suunnittelu lähtee luonnoksista, joten prosessi vie hieman enemmän aikaa. Liikemerkillisen logon saat meiltä alk. 250 € (+alv 24%). Täytä alla oleva tarjouspyyntö, niin laskemme sinulle tarkan tarjouksen tai soita ja kysy lisää. Logo voidaan suunnitella myös asiakkaan luonnoksen perusteella (logon vektorointi). 

Pyydä tarjous

Graafisen suunnittelun ei tarvitse maksaa järjettömiä. Pyydä tarjous tai soita 050 342 7311. Voit myös jättää tarjouspyynnön osoitteeseen matti@aavagraphics.fi . Vastaamme nopeasti ja aloitamme logon suunnittelun jopa samana päivänä, työtilanteesta riippuen.

Millainen on hyvä logo?

hyvä logo on yksinkertainen ja uniikki. Mitä selkeämpi logo muotokieleltään on sitä todennäköisemmin se jää mieleen. Toimiva logo on kuin liikemerkki: se on helppo havaita ja erottaa muista merkeistä, sen sisältämä viesti tulee ymmärretyksi ja se on mieleenpainuva.

Hyvä logo on ajaton. Se ei rakennu pelkästään muoti-ilmiöiden varaan vaan kantaa ja rakentaa yrityksen brändiä vuosien tai vuosikymmenten yli. Käytännössä aikaa kestävässä logossa on 1–3 väriä, typografia on selkeä ja klassinen sekä logo on itsessään yksinkertaisen tyylikäs. Liukuvärien eli gradienttien sekä heittovarjojen käyttöä on syytä välttää, ellei se logon funktion, esimerkiksi kolmiulotteisuuden vuoksi ole välttämätöntä.

Kuten todettu, hyvä logo on joustava. Liikemerkki menee pieneen tilaan, joten sitä voidaan käyttää esimerkiksi sosiaalisen median sovelluksissa, kuten Facebookin profiilikuvassa. Hyvä logo toimii siis sekä vaaka- että pystysuunnassa. Sitä voidaan käyttää valokuvan päällä ja se pitää näyttää hyvältä myös yksivärisenä. Logo on oltava vektorimuodossa, jotta sitä voidaan käyttää missä tahansa koossa.

Logon on sovittava yrityksen toimialaan. Värikäs ja leikkisä logo ei välttämättä toimi perinteisen ja formaalin toimialan tunnuksena, mutta esimerkiksi lastenvaatteita myyvälle yritykselle se voi olla juuri sopiva. Logon ei kuitenkaan tarvitse – eikä sen usein kannatakaan – pyrkiä kuvaamaan toimialaa täsmällisen tarkasti. Logosta kasvaa ajan myötä yrityksen toimialaa kuvaava symboli. Ei ole kuitenkaan haitaksi, varsinkaan uusia asiakkaita tavoitellessa, jos logosta voi päätellä suoraan mitä yritys myy.

Aava Graphics | Y-tunnus 3001179-8 | matti(at)aavagraphics.fi |  050 342 7311